Monday, March 22, 2010

aduhai cik kiah...


aduhai cik kiah...penatnya rasa hari ni...oh..adakah saya mengeluh? heheh...dari tadi baring, rasa mahu tidur, tapi mata enggan lelap..lalu saya pun bangun semula. menaip sesuatu dalam dunia maya yang bisu ini...tiada gema yang mampu menggegarkan sekalian manusia..inilah diri saya..apabila berada dalam zon bahaya...betapa banyak kerja yang harus dilangsaikan cepat. masa sudah tiada..oh..rabu ini ada majlis makan malam terakhir bersama rakan-rakan sekelas. juga merangkap menjadi pengerusi majlis..cuak juga.sudah lama tidak berucap sebagai pengerusi majlis. tambahan pula saya seorang yang kelam kabut..hai..mengeluh lagi..

bak kata kakak dobi pada saya, jangan kelam kabut dik...hihi..saya tidak hantar baju ke dobi..saya hantar bungkusan. kebetulan kedai dobi tersebut ada perkhidmatan nationwide express..kakak tersebut nampak saya begitu cemas dan kelam kabut. maklumlah, saya sudah lewat menghantar barang pesanan kepada rakan saya,..beginilah jadinya..minggu ini memang sibuk..tapi update FB memang sudah jadi rutin..aduhai social networking..betapa engkau melekakan akuu...

ahad semalam, production manager sebuah kilang begitu baik hati. beliau menerima temujanji pada hari ahad..terima kasih encik! jadinya, hari sabtu saya pulangkan kereta tok ayah, petang itu juga saya ke shah alam..esoknya saya jalankan temubual, ahad malam itu juga saya pulang ke muar sampai lebih kurang pukul 12 tengah malam. dan pagi isnin..saya pecut ke batu pahat..dengan kereta kesayangan tok ayah... terima kasih tok ayah, kerana meminjamkan kereta! hihihi =)

andai kata FB itu sama seronoknya dengan menulis thesis bahagian akhir...alangkah gembiranya saya!

tambahan* saya menitiskan air mata bila melihat tok ayah keseorangan dirumah..tok mak hantar pengantin ke kuala terengganu, Mak uda pula belum pulang dari perak.bila saya sampai dirumah, saya lihat tok ayah lesu sahaja..tidak makan lagi..saya belikan tok ayah putu bambu..dan saya menangis..saya terus ke dapur, masakkan nasi dan panaskan lauk yang banyak dalam peti ais..nak masak tidak sempat..kemudian, saya terus sinsing seluar, basuh dapur, basuhkan baju, lipatkan baju tok ayah n tok mak..pukul 3.45 petang saya bersiap untuk ke shah alam..hampir-hampir sahaja tertinggal bas... hmm...saya memang selalu begitu...

2 comments:

cik beLLanan said...

gambar kuceng tuh taley blah..penat sgtla mkn 2 ea?hehehehe

dari~ummie said...

heheh..sangaattt...