Sunday, April 29, 2012

MAAF

pengabaian belog..penatnya ya ALLAH..balik2 buat kerja sekolah..:)

I kerja kat homestay & cafe.. untuk kumpul duit kahwin?

tula, gatal nak kahwin pulak..haha...duit hantaran duit hantaran lah kan..tapi aku mesti ada simpanan lepas kahwin..kerja susah nak dapat sekarang..

setiap orang, pengalaman dia berbeza.. tahap kesusahan dia pun berbeza ALLAH uji..jalan hidup pun berbeza..jgn pertikaikan org tu dapat begini begitu,kita pun nk dapat begini begitu jugak..

pada aku..aku cukup bersyukur, untuk apa yg ALLAH beri, menjadikan diri aku hari ini..

hmm... nak ubah topik; aku sudah terlalu tua untuk bersikap budak2. aku sudah terlalu tua untuk menjadi sensitif.. aku sudah terlalu tua untuk mengada2. walaupun umur aku hanyalah 1/4 abad..;P

yg masih muda adalah sikap matang;

pandang 1001 kebaikan kawan2 anda berbanding memandang hanya 1 keburukan dia.. <--- jgn kecil hati dgn terlalu mudah..MAAFKAN sahaja kawan2 anda hari ini...:)




2 comments:

Hamba Allah said...

askm..selamat bekerja, jgn berkecil hati if saya ada komen apa2 ye, saje gurau, saya tau awak rajin, kalo tak, masakan sanggup berniaga dan buat keje2 lain, saya bangga penah ada pelajar mcm awak. betol hidup lepas kawen yg masing2 tunggu, life itu sgt bermakna kalo kite amik berat, sebaliknya satu pengabaian kalo kite fikir ia suatu keseronokan. take care. i always here if you need me, as usual.

wassalam

Anonymous said...

always beside you