Saturday, December 22, 2012

attitude

Assalamualaikum...

hamboi tajuk aku di atas..hahhaah..serius je bunyi kan. ini seriusss... (wonderpets)

semenjak dua tiga menjak ni..aku kan sering banding membandingkan...

like,

ada sorang budak ni, bukan setakat berjaya dalam pelajaran, malah berjaya dalam bisnes. umur 24 tahun baru..

ada orang ni, dah amik phD sudah...DR sudah..baru umur 26 tahun..

tentang amalina yang gifted. boleh menulis buku dalam bidang perubatan. buat penyelidikan yang bermanfaat untuk manusia.

ada banyak lagi aku nak bandingkan..ukuran kejayaan di atas adalah ukuran kejayaan duniawi.. yeah...

sedangkan aku ni tiada apa. master x habis lagi. kerja tiada lagi. tiada bagi mak bapak duit. tiada harta. sumbangan kepada masyarakat dan agama pun takde.
 takde! (T_T)
 I've nothing. I contribute nothing.


bukan lah aku tidak bersyukur.. marilah baca sampai habis dulu apa yg aku mahu katakan..

sebab dunia ni tempat kita menanam.. kalau boleh biarlah tanaman kita tu bermanfaat untuk orang lain.. jadi bekal di akhirat sana..u know what i mean. falsafah sangat! hahah

konklusinya;

kejarlah akhirat, maka dunia akan mengejarmu.


apa yang membuatkan aku membuat perbandingan (ada frasa ulangan disini) adalah...;

"BAGAIMANA EK MEREKA NI SANGAT BERJAYA?"

"APA ATTITUDE YANG DIORANG ADA, TAPI AKU TAK ADA?"

yes. i'm jealous.

aku jeles sebab aku tiada attitude seperti mereka yang berjaya. aku tidak jeleskan kejayaan mereka. aku jeleskan sikap mereka. sikap mereka yang bersemangat. berdisiplin, yang beriltizam tinggi. determine. solid. sangat yakin. dare to take risk. yang pandai. yang rajin berusaha. dan mereka akhirnya memberi sesuatu kepada masyarakat.

sedang aku tidak ada sikap2 sebegini. jeles. jeles sebab diorang ada, aku takde.


aku selalu berdoa, supaya aku dan keluarga di beri kejayaan yang sangat bererti bukan hanya untuk diri sendiri..tapi orang ramai. aku nak memberi..memberi sebanyak mungkin dalam hidup..











No comments: