Tuesday, July 2, 2013

perkembangan lemak terkini

hola belog!

hari ni i survived pi pasaq sensorang lepas balik KK.

mula2 gi klinik, misi tu hisap darah  amik darah i..

nak hantar gi makmal. check for thyroid. puan dokter kata berat asik turun. maka kena buat blood test.

ehem..trend berat semakin turun, selera makan takdek sangat. HB juga turun lagi 0.6 nak ke 10.9=tak normal

morning sickness semakin hilang. tapi apa2 pun alhamdulillah for all this ni'mah!

dulu ye, aku gumbira kalau berat turun. kini tiada lagi.

aku gosok perut. pujuk2 baby. kita kena makan. kita kena naikkan HB. kita kena naikkan berat badan ni baby! (sambil berazam dalam hati). matlamat aku cuma satu--> menjaga kesihatan supaya baby membesar dgn baik. takmo sticker hijau ke kuning ke merah jambu ke.. i nak sticker i kaler putih. putih sesuci lebaran.

semangat mak nyerr mak jemah...

alhamdulillah, setakat ni baby sangat soleh mendengar cakap (amin). terus selera i membuak2 lepas pujuk2. tapi tetap makan dalam portion yg sikit. gimme kiss baby!

vitamin tu mmg religiously aku makan setelah kena bebelan dr nurse. tak kira la nak muntah ke tak buleh telan ke..aku belasah kan ajer segala vitamin tu.. lagi2 ferum tu ha. wajib telan kismis lepas makan bendalah tu..dia mcm ada rasa sesuatu yg meloyakan. uhukuhuk.

baby dah 14 weeks.. dah besar buah lemon! ihikss..

suka..suka..dulu besar buah limau kasturi tu jek..gud job baby. tengok perut pon ada kemajuan kedepan. kata kawan i..dia dh pregnant 4 bulan pon kempis je. konpius i! i ni baru je 3 bulan dh nampak kemajuan. nampak bebenor tebal lemaknya. hahahaha.. redha jelahhh

xoxo
mak berry


No comments: