Thursday, March 6, 2014

ceritanya susu

ah..kenapa sejak akhir-akhir ini ummi rasakan susu semakin berkurang?

tak macam dulu yang melimpah ruah. kalau tasnim tak menyusu tengah malam, esok pagi dah bengkak.

kali ni tak. ok.sedih.

ummi takkan berputus asa. kan nak susukan tasnim sampai 2 tahun?

ya ALLAH.mudahkanlah. murahkanlah rezeki tasnim..

ummi cuma nak tasnim dapat khasiat susu ibu sepenuhnya. itu hak tasnim yang ummi kena tunaikan. takpelah ummi kena bersusah payah sikit..

biarpun kita nanti terpaksa berjauhan.. tasnim akan sentiasa ingat kasih sayang ummi melalui susu itu.

i'm not against formula milk (FM). FM pun hak anak jugak. untuk dapat khasiat susu..
tapi hanya ibu2 yang dah berusaha tapi takde rezeki tahu macam mana perasaan bagi anak FM.


insyaALLAH...selagi tasnim menyusu...selagi tu susu akan produce. konsep demand and supply.

lepas ummi siap tesis, i'll be back to my regular routine. pumping the milk out of the breast. ;)

macam masa pantang. siang malam ummi pam. sampai mak cakap-- asik pammm ajee. hehehe

agaknya sebab tu susu banyak.

jaga pemakanan dan ikut list RM5 sis asiah.. insyaALLAH. insyaALLAH..ALLAH akan bagi jalan untuk ummi maintainkan susu nak bagi tasnim.


2 comments:

Uni Aqilah said...

semoga berjaya dan semoga dipermudahkan semua urusan. :)

dari~ummie said...

tq very much sis! :) same goes to u