Thursday, November 19, 2009

thinking about the result..?


alhamdulillah..selesai semester akhir dgn penuh pengharapan.. harapan menggunung di awal semester tiba-tiba mendap di akhirnya.aduhhh! apa sudah jadi? beberapa subjek lain telah kami ketahui markahnya..alhamdulillah 'ala kulli hal..4 kertas yang saya jawab beberapa minggu yang lepas menunjukkan petanda yang baik..saya panjatkan syukur buat ALLAH swt..berkat doa dari semua yang menyokong saya. mudah-mudahan kalian juga dipermudahkan urusan.

untuk subjek BPB 3133, sudah terasa bahangnya, saya masih teringat tarikh keramat 17 disember 2009. tatkala pelajar-pelajar lain menyemak "carrymark",saya tidak berani untuk menatap sekeping kertas itu. secara puratanya kami mendapat markah >30/60.. satu perbezaan markah yang cukup ketara! bagaimana mahu lulus begini? nisbah final hanya 40% sahaja.

dek kerana dihantui kerisauan yang melampaui tahap kenyal (bak kata kak dal) maka saya pun memulakan usaha untuk belajar dengan lebih gigih.

dan saya masih meneruskan usaha dan saya tetap yakin, ALLAH akan menolong hamba2NYA..(ah, sgt over!)kerisauan ini terserlah, sebelum exam saya mohon doa dan baca yassin(ternyata mujarab) untuk melapangkan hati serta memperoleh markah yang baik..

dan hari itu, betapa terkejutnya saya apabila kertas soalan dihidang depan mata..apa? 2 jam setengah sahaja?? walaupun soalan hanya perlu dijawab 4 daripada 5 soalan, namun saya tahu betapa panjangnya jalan kerja yang perlu saya tulis (memandangakn Dr. tersebut sangat precise kerjanya.mesti tepat dan tiada markah kasihan..)dan ini mengambil masa lebih dari 2 jam setengah..dan memandangakn saya bukanlah seorang yang mahir mengira..terkial-kial macam ayam mengais bila hendak mengira.

sakit benar tangan saya..~tak tahulah apa grednya nanti..mohon lulus sahaja sudah syukur..namun, inilah penentu jatuh bangunnya CGPA saya nanti!

No comments: