Wednesday, June 23, 2010

quick update

berpinar bijik mata menghadap excel. try buat sistem data entri guna excel je..dan nak buat sesempurna mungkin sebab saya nak share workbook tu..

orang orang IT department sini memang jawabnya asyik -nanti- aje.. something must be wrong somewhere in terms of effectiveness..

but i'm quite happy because i know excel better than them.. see, i'm the unique one...hehehe...takpe..kalau company taknak invest pakar microsoft excel, biar saya ambil inisiatif sendiri. mahu belajar menggunakan buku dan tutorial online. selain perpustakaan, internet adalah pusat utama rujukan saya! =)

haha..yela, saya ni budak praktikal. mana layak nak masuk kursus yg dianjurkan syarikat.. its ok, saya sedar diri.. hehe..sebab itulah mahu belajar sendiri. nak masuk kelas mmg tak mampu la..nak upah org microsoft apatah lagi.. penyelesaian sentiasa ada.. contohnya hari ini, beberapa cara menggunakan formula dalam excel telah saya dapat secara online. memang best!
itupun guna talian internet dari rumah. nak access internet company lagilah jangan harap.. hehehe.. [yela banyak sangat birokrasinya]

nak seribu daya. taknak seribu dalih.

4 comments:

hasni said...

btl2
kita kena berusaha
yeay
ummie yang terbaik!

ღCIK ERYNღ said...

wah..!bila bc entry umi.
rasa mcm takut pulak nak praktikal kat sana
huhu..

djailuh said...

saya bangga dgn usaha awak..

dari~ummie said...

hasni,
hehehe..terbaik apanya..hampeh je banyak tak tau pasal excel

eryn;
jgn takut k..umi bukan takut2kan..actually kita kena tunjukkan yg graduan UTHM lebih advance dan efektif..CEO mmg bagus..tapi mentaliti pekerja kebanyakannya masih di takuk lama..itu yg umi rasa kesal sangat tu

djailuh:
terima kasih =)
i'm nobody without you