Friday, May 7, 2010

syukur pada ALLAH..

saya ingat, begitu saya tertekan mengambil subjek perniagaan antarabangsa... BPF 3143..
mungkin bagi kamu senang
tapi bagi saya tidak...=)

of course ini subjek membaca sahaja...tapi apa yg kamu perlu tahu ialah bagaimana untuk berfikir secara kritikal...saya ingat saya dapat CHEESECAKE,


BUKAN AYAM untuk subjek ini





maklumlah, carry mark pun tidak setanding mereka yang lain.. apatah lagi masa final..saya betul2 stuck kat soalan wajib..itu lah padahnya apabila tidak bijak merancang masa study..serius..saya sangat sedih..tapi saya menjawab dgn sepenuh usaha...walaupun saya tak tahu langsung bagaimana ingin menjawabnya...

oleh itu saya berkeputusan, untuk tidak mahu tahu keputusan saya..sehinggalah saya chat dgn ex-roomate, fifiey...fifiey kata dah boleh check..menggeletar rasa tangan..
saya pun beranikan diri..check di SMAP online..
banyak kali saya tengok..saya highlight...betul,
itu...
subjek INTERNATIONAL BUSINESS

saya dapat A-

ya ALLAH, betapa syukurnya aku ya ALLAH...

dan saya pasti..ini bukan sebab saya pandai atau apa..tapi sebab rezeki dariNYA..
ALLAH betul2 bantu saya...

sebab lain..saya buntu..kalau dulu, sebelum menduduki peperiksaan, saya pasti akan baca surah yassin dan solat sunat..dan kemudian, ALLAH mesti bagi ilham pada masa sy menjawab..alhamdulillah..(bukan menunjuk, tapi mahu beritahu kamu semua, berserah pd ALLAH lepas berusaha adalah perlu)

saya buntu kerana kenapa kali ini, saya sudah serahkan usaha saya pd ALLAH, tapi kenapa saya tidak boleh menjawab dgn baik lagi??

kerana kali ini pertolongan ALLAH bukan dalam kertas peperiksaan..jujur saya katakan, saya tak dapat menjawab dengan baik..

rupanya pertolongan ALLAH datang ketika pensyarah saya menanda kertas saya...
alhamdulillah 10000x

rasa mahu sujud syukur...





p/s: kepada cinta hati saya...GOODLUCK..saya minta maaf atas apa yg berlaku..

No comments: