Saturday, August 13, 2011

adakalanya


adakalanya aku terlepas pandang pada kawan2 yg rapat.

hehe..ada yang terasa..tak kurang ada yg memahami..


fahamlah,selama 7 bulan,aku guna duit orang2 yang aku sayang untuk tampung hidup nak belajar,

maka tiadalah istilah kasut baru, beg baru, baju baru. sebab aku tiada duit lebih nak menyopping kat BPMALL..(tapi kadang2 aku beli jugak benda bukan2)

oleh kerana itu,aku terpaksa lah cut budget utk prepaid handphone,maka orang2 yg tertentu sahaja aku call/text... mana ada duit kan..


bila dah dapat duit GIS. (yang dah kena potong rm500 sbb uni takde duit katanya) maka,aku dah berkira2 setelah tolak tambah darab bahagi belanja untuk aku selama sebulan dan belanja nak gi conference..maka, tiadalah aku berduit juga untuk simpan kahwin..apatah lagi untuk meyopping bagai..hahhaha..

sebab tu lah aku jual cheesecake, ajar tusyen dan sebagainya...wahh..sedih hidupkan..hihi..apa
pun, terimalah ayat ini sebagai penenang jiwa; sepotong ayat dari surah attholaq--->






p/s: rezeki ALLAH MAHA luas untuk kita ketahui...


2 comments:

Anaasuria said...

Assalamualaikum ummie..
takpe dik.. lepas susah2 pasti akan akan ada kesenangannya... manisnya kesusahan itu dapat dirasai bila kita ikhlas dan redha kan...

dari~ummie said...

wassalam kak ana... setuju dgn kak..bila kita ikhlas n redha ALLAH akan bagi ganjaran..tak kat sini..kat sana nanti..:)