Monday, May 31, 2010

mengalahkan orang yang kerja tetap

siapa yang mengalahkan orang yang kerja tetap itu?? hahaha..hakikatnya adalah saya..saya hanyalah seorang budak praktikal ye puan2..datang 8.30 pagi, balik 8.30 malam..(haha,,tipu, awal sikit)saya mengaku saya seorang yang workaholic.. tapi saya juga adalah pemalasolic~
hahaha...bila penyakit malas datang...masyaALLAH...tak tau nak cakap apa..
biasa malas ni disebabkan pengaruh internet..melekakan! (eh2, salahkan internet pulak)

memang penat la kerja kat karangkraf.. saya boleh katakan, staf2 sendiri walaupun tak ada OT(sbb mereka eksekutif), kena juga balik lambat untuk kejar deadline.. saya juga tidak terkecuali..
walaupun deadline dgn bos sendiri aje...

al kisahnya...penyelia saya dah bagi hasil kerja saya pada bos..dan bos cakap ok..oklah, saya meneruskan kerja2 saya yang tertunggak. plus, saya jugak ada la tambah info sikit-sikit dari hasil pembacaan saya dalam analisis.. so bos kata, its a good thing..dan sebab tu jugaklah kot, dia tiba2 pop-out dengan new idea bahawa, SAYA PERLU JADI PRESENTER!

ya ALLAH....memang la saya dah biasa bercakap..saya biasa masuk pertandingan debat, saya biasa bercakap di khalayak, saya suka bila buat pembentangan. orang nampak, "ala...rileks la, kau kan dah biasa.." (biasa aje, bukan hebat, notice that!)

tapi hakikatnya kawan2, saya masih lagi gugup ye....saya masih rasa berdebar bila nak mulakan sesuatu..saya nervous! fuh2...entahla penyakit ini...saya harap semuanya berjalan dengan lancar dengan izin ALLAH...

penyelia saya kata, ini adalah satu peluang. belum pernah lagi student practical dapat buat presentation. saya perlu untuk bersyukur! alhamdulillah..alhamdulillah sebab diberi peluang. maka saya akan gunakan peluang ini sebaiknya. saya mahu mereka2 ini membuka mata tentang peranan saya(tapi tidaklah sampai nak mendabik dada)..sebenarnya saya mahu membuka minda mereka yang suka memperlekeh, suka memandang rendah, suka memandang jengkel kepada seorang..bukankah ISLAM dah menggariskan, jangan kita memandang jelek seseorang, kerana mungkin, dia lebih baik dari kita.

ya,saya bersedia untuk itu~

walaupun saya tahu, saya bukanlah dikalangan yang terbaik

2 comments:

djailuh said...

cubela..dah diberi peluang..wat yang terbaik..

dari~ummie said...

TQ panglima djailuh..=)