Tuesday, November 20, 2012

murah..

I need something cheaper but looks gojes.
Because whenever people receive the goodies, they'll throw the packaging away!- precisely in the dustbin- biarlah kalau dibuang itu boleh dikitar semula.


mesra alam.

boleh ter-biodegrasi.



aku sedang membayangkan kalau aku ini jenis nak nampak eksklusif sepanjang masa; kalau packaging sahaja berharga MYR1, darabkan dengan 2000= MYR2000. ulang suara  taip, DUA RIBU HENGGET MALAYSIA ya puan2. maka 2000 ringgit tadi akan bertaburan ditepi tong sampah bagi yang mata kero. kalau yang mata tak kero dan bagus penglihatan, dia buang dalam tong sampah.

*eh,nak tukar topik. dulu,masa aku degree dulu kan..kiosk ATM bank muamalat mesti bersepah2 dengan resit2 pengeluaran bagai. atas lantai tu macam ada orang buat pesta kertas. tong sampah punyala sebesar2 alam disediakan tepi mesin tu. tetap jugak nak dihumban kertas putih (sambil dikeronyok tanpa rasa bersalah) ATAS lantai. ATAS LANTAI ulang suara.

BUKANNYA DALAM TONG SAMPAH TEPI MESIN TU JEK.

walhal bukan tong sampah tu bertutup ke hapa. tong sampah domestik yang korang selalu buang sampah tu... siap terbuka,ternganga tanpa penutup hokeh.

((berapa banyakla frasa penekanan aku terhadap keadaan mesin ATM kat situ. hihi))

akan tetapi..jeng jeng jeng..suatu hariiii...masa aku nak withdraw duit...aku liat bersih gila tanpa kertas mesin atm nih..lalu aku ternampak ada nota yang ditulis oleh seorang hamba ALLAH ni..dalam kertas tu tulis lebih kurang la

" semuanya berpelajaran tinggi. tapi tak reti nak buang sampah dalam tongsampah" 


blur. pastu aku gelak! hahaha.. bagus mesej ni. syabbas bette! hihi..*--> eh,ada kaitan ke dengan tajuk?



berbalik kepada topik asal;  jangan marah kalau goodies bag kahwin ku nanti nampak hodoh diluar. hihi..
yes, nothing special about the bag. But more likely close to the nature. ewah2. bermadah saintis pencinta alam pula aku nih.

*semangat pulak mak buat persiapan kahwin. ayah pulak asik tanya aku,borang dh siap ke belom. huahua..bizi la.. aku ni konon2 je dulu macam nak jadi briedzilla. ah. cukup2 sudah. tak payah berangan. kerja begitu menekan hidup. sehingga rambut pon menggerbang.

sekilas aku pandang cermin. dah macam rupa nenek kebaya. eh. silap..nenek kebayan. heuheuheu..


konklusinya. ada banyak cerita yang aku selitkan kat sini. goodies bag akhirnya ke tong sampah. buang sampah la dalam tong sampah. serta terimalah hati terbuka bahwa goodies bag aku nnti akan nampak selekeh saje. dan status terkini----> aku banyak kerja..hehehe..

aktiviti bersosial terpaksa diberhentikan sementara waktu. segala kesulitan amat dikesali yea kawan2! :*

2 comments:

Najihah Kaspin said...

guna plastik kaler2 tu pun ok what....satu bungkus ade 300....harga xmahal sgt pun....tapi plastik la...mcm beli brg kt kedai runcit...n xmesra alam....huhu

or mcm aku guna hari tu...brown paperbag yg org buat bungkus goreng pisang...sangat jimattt!....satu pack ade 100, harga 3.90...means 1goodie=0.039 ngehehe.....memang suka giler aku...pastu org nk buang pun aku tak kisah....hoho

Dr. Norziha said...

salam kak berry...

zaman saya dulu 2004 x de goody bag pun..ade bunga telur je sorang satu..horeyy

all the best :)