Tuesday, August 10, 2010

esok bukan kejutan

firstly, i would like to wish all muslimeen and muslimaats - happy enjoying Ramadhan,where the month is filled with million of blesses from ALLAH.. wishing we could have a joy of happiness when doing worship to ALLAH..selawat dan salam buat junjungan baginda Rasulullah..
semoga ini bukan ramadhan yang terakhir buat kita..aminn..

esok,bukan kejutan untuk kita semua..

ramadhan kareem akan menjelma...

(linked through this website)

berkenaan entri lepas yang saya kata, kenapa nak kumpul RM30,000 itu adalah kerana ingin memenuhi tuntutan hawa nafsu saya...muahahahaa

(eh, tadi bukan ke ucapan bukan main baik kat perenggan paling awal?)

okeh,jangan membazir...baik..

sebenarnya...

saya mahu kumpul duit kahwin...ngeheheheh....

tepat sekali teka-tekaan anda yang lepas.. hukhuk

tapi kenapa saya kena kumpul sekarang?

sebab RM30,000 tu ingat boleh kumpul dalam masa setahun kah??tidak, bukan??saje, mahu kumpul dalam masa 2 tahun ini (mampukaaahh aku?)

andainya kenduri kahwin itu boleh buat high tea--> dengan menghidangkan karipap inti sardin bersama secawan air teh, pasti sudah lama saya kata begini kepada mak;

"nah mak, rm$$, cukup tak tempah 1000 bijik karipap buat kenduri kahwin?"


(kredit kepada-->>cik ini)

sudah tentu, mereka yang bujang2 tak payah pening kepala fikir duit nak kahwin..dan pastu ramai juga yang "tambah cawangan"..hihi

tapi...tapi...tapi...

bukan setakat duit, ilmu kerumah-tanggaan [<----benarkah ejaan ini?] ilmu keibu-bapaan,ilmu bilik tidur (wahkakaka<---adults' matters bebeh)

ilmu pengurusan diri, ilmu psikologi, ilmu masak memasak, semua kena prepare..

bukan hanya nak gatal kahwin je..



some of you may saying like this;

"ala,yang nak kahwin tu lelaki,let them prepare all the duit belanja"

you all....

kalau saya kahwin dengan anak dato menteri paduka baginda negeri bawah payung takpelah, mahu suruh beliau sedia duit belanja semua sekali...hey hey hey...

saya orang kebanyakan. saudara mara banyak bebeh.. mak cakap buat kat rumah je..tapi rumah saya yang kecik..dengan kawasan kejiranan yang cukup kedekut ini bakal menyukarkan keadaan. hehehhe...baik buat kat dewan.. (berangan nak buat kat banquet hall)


(kredit kepada>remember this)

*sungguh cantikkkk....i loooikkeee*

insyaALLAH, kalau ada jodoh tak kemana. kalau takde jodoh pun, at least i have that amount of money, kan?boleh buat bisnes yang tertangguh.. hihihi..

kita perlu berwawasan!yeahhh...

selamat mengumpul duit ye kawan2...till the next post~

daaa...;)



2 comments:

djailuh said...

semoge impian awk jadi kenyataan

dari~ummie said...

amin...