Saturday, August 7, 2010

merancang kewangan

ya kawan-kawan..saya seorang pemboros, tak pandai nak budget kewangan. saya selalu mendahului kehendak berbanding keperluan..lepas tu hujung bulan ternganga sebab tak ada fulusss...ngeh3..tapi sebelum saya share tips mengurus kewangan (kita sama2 belajar k) saya mahu list kan dahulu sumber pendapatan yang mungkin untuk saya:

1) blog - nuffnang,insyaALLAH mahu ubah konsep blog
2) ejen kepada ebook maskahwin yg hilang*~ yang ni mmg merancang untuk daftar
3) kerja sampingan ~
4) elaun dari skim
5) tulis something yg boleh di publish kan~ nanti boleh dapat royalti

kenapa saya list2 kan semua sumber pendapatan saya?

sbb saya nak kumpul RM30 ribu dalam tempoh 2 tahun ini...

kenapa rm30 ribu?

hahhhaaha...jawapannya dalam entri berikutnya..

adios kawan2..

selamat merancang perbelanjaan ;)


6 comments:

starz said...

ngah...kawin nt jgn lupe saye....heee

hasni said...

wowwwwwwwww
banyaknya nak kumpul
hasni pon nak jugak kumpul duit
tp entala
asal ada duit je,
mana tah duit tu pergi
huhu
tak sabar nak tahu tujuan ummi nk kumpul duit ni
cpt update!

dari~ummie said...

yieD: hikhikhik..kahwin lama lagi..tapi kalau boleh mahu kumpul budget ini dulu wehehehehe..yied kahwin dulu, barulah kak ngah! ;)

hasni: huuuu....banyak ni tak tau la dapat kumpul ke tak hasni...dah la umi seorg pemboros alam..hasni, memang kita selalu tak notice kan,duit kita hilang ke mana? mcm air je..heehhehe...

dari~ummie said...

yied: i'll never forget u..;)

Anaasuria said...

kumpul jangan tak kumpul.. nanti nak kawin senang.. tak payah nak pinjam2 macam ramai orang skang buat, susah tau... nanti kalau udah dapat formula macam mana nak kumpul bnyk duit, bagi tau akak tau, akak pun nak menempek sekali.. :)..

dari~ummie said...

adui..kak aanas..hihihi..ni target je..ntah la dapat kumpul ke tak kak aanas...hihihi..nanti kita tempek tips2 nya..;)