Wednesday, April 22, 2009

start your day with something sweet...perhaps..

Demam peperiksaan sedang bermula.. tekak sekarang ni, rasa macam nak terbakar je.. hidung tersumbat, kepala berat yang amat. Asyik minum air.. dan kerap juga ke tandas.. suhu dalam badan mungkin meningkat sikit. Tapi selera makan masih ada.. hahah.. siap jugak dikutuk azz.. ”UMMI PERUT LANTAK”... uh.. terasa macam nak je saya cucuk perut dia tu..

Hmm... seperti kebiasaan, saya pasti akan menyandang jawatan sebagai majlis perbandaran setiap kali keluar makan dengan azz.. saya tukang menghabiskan makanan orang.. sayang! Sayang sangat kalau terbuang, makanya saya akan habiskan.. yela, terbayang-bayang betapa tak bersyukurnya kita kalau nak dibanding dengan orang-orang yang hidup miskin. Yang tak dapat makan. Yang susah nak makan.. alasan azz taknak habiskan makanan~ azz nak bagi ummi can dapat suami soleh.. pulak dah!

Pagi tadi, saya bergaduh dengan makcik azz tu.. nak tahu sebab apa? Sebab dia tak dapat tidur, merintih dengan saya bahawa tekaknya sakit malam tu.. mana tak saya membebel macam raksasa.. dah kali keberapa entah saya arahkan azz ke pusat kesihatan universiti.. dapatkan injection baru lega.. kesan paling cepat.. dah masuk minggu kedua saya lihat hidungnya berair.. tapi degilnya yang amat.. saya bebel macam nak rak pagi tu..akhirnya selepas menduduki kertas kenegaraan, azz menapak ke pusat kesihatan universiti yang berdekatan dengan bangunan pejabat HEP.. alhamdulillah..at last she was there.. Saya sampai ke PKU 10 minit lepas tu..

But then, saya dapat tahu, GP bagi azz dengan maalox, ubat selesema(loratadine 10g) dan benadrylexpectorant(ubat batuk) je?..
Saya: kena inject tak?
Azz: (sambil buat peace) tak...hehehe..

Amboi sukanya! lepas tu azz cakap, dia taknak makan.. dia nak teman saya makan je..i dont care, saya paksa dia makan.. makan bubur kat aked.. tapi nampak gayanya dia vomit out again.. perut tak boleh hadam.. at least you eat.. untuk tenaga.. jangan tak makan langsung okeh.. ha.. inilah akibatnya taknak kena inject.. awak tu nak exam ye.. next week ada 3 papers to struggle for.. lepas sampai rumah tadi, saya paksa azz makan ubat.. depan saya.. no escape2.. jangan nak mengelat taknak makan ubat ye azz.. tak pasal2 saya jadi dinosor karang!
Azz: “UMMI KEJAM!!”
Hahah..terasa diri ni zalim sangat..kejam tak kejam..asalkan makan ubat okielah..


-yang kejam-
Ummi =P


Sudut pengetahuan;
Maalox- is a brand name antacid containing Aluminium hydroxide and Magnesium hydroxide to neutralize or reduce stomach acid.

Maalox helps relieve symptoms of excessive stomach acidity in patients with indigestion, heartburn, gastroesophageal reflux disease, or stomach or duodenal ulcers. In large doses, it can act as a laxative. The trademark is owned by Novartis International AG, and was first used commercially in 1949.

The mixture of Aluminium hydroxide and Magnesium hydroxide is sometimes referred to as Magaldrate.

Loratadine- a nonsedating antihistamine (H1-receptor antagonist) used for treatment of allergic rhinitis and chronic idiopathic urticaria and as a treatment adjunct in asthma, administered orally.

No comments: