Saturday, April 11, 2009

surat dari jiwa..

maafkan saya jika pernah membuat dirimu menyesal..maafkan saya jika pernah membuat dirimu berjauh hati..pada setiap ketika, jalan yang kita pilih menemukan kita dengan cabaran.. maka dengan kekuatan hati dan kepercayaan cinta, kita sedia menempuhi ranjau kehidupan dengan saksama.. apa lagi yang ada pada diri, jika cinta hilang..jika hilang, musnahlah semangat, kalbu tak berdaya, bahkan minda tak tercerna kerana hilangnya sebuah hal bernama cinta..

untuk cinta hatiku, maafkan jika aku membuatmu menangis, membuatmu hilang dalam semangat membara..membuatmu lesu menjadi penimba ilmu.. bahkan aku tak pernah mengharap begitu melainkan engkau menjadi tabah dan gembira selalu.. namun setiap kali itulah aku membuatmu jiwamu terguris luka..
setiap kali itulah aku selalu menguji sabarmu dan amarahmu..
kita juga manusia..bahawa engkau menjadi pelengkap atas kekuranganku.. apa lagi yang kita ada, jika hati sama-sama dibawa jauh? apa lagi yang kita ada untuk menampal setiap kekurangan..apa lagi yang kita ada jika jiwa sama hanyut dalam kesedihan yang membinasakan..aku perlukan mu untuk menjadi nadi jiwaku..

bawalah derita itu pergi..bahawa aku selalu mencintaimu..selalu..

-saya-

No comments: